10 Nisan 2008 Perşembe

2007 Kış - 2008 İlkbahar Pembeleri

Herkese Merhaba,
2007 yılında başladığım çalışmaların bugüne kadarki neticeleri ile ilgili bir özeti ekte sizlerle paylasmak istiyorum.
Saygılarımla,
Eşfak Tüzün

Kış Pembesi
2007’deki ilk serüvenim, kasım ayında beliren ilk ve tek meyveciğin, 2008 Şubat’ında hasadı ile sona ermişti. Sayın Tansuğ’ların web-günlüğüne aktardığı hikayenin linki ve meyvenin son halinin resmi aşağıda:
http://pembedomatesagi.blogspot.com/2007/12/yeni-yila-bir-pembe-mucizesi-ile.html


İlkbahar Pembesi
Yukarıdaki “kış pembesi” ilkbahar pembesine dönüştü, üzerinde şu anda 7 tane meyve var, sayısız da çiçek.

2008 Pembeleri
Tohumları 36 saat gibi suda beklettikten sonra, 9 Mart akşamı doğrudan resimdeki fide kaplarına ektim. 10 tohumdan şu anda 9 tanesi hayatta.

Kaplara yarıdan biraz fazla torf koymuştum. İlk gerçek yapraklar çıktıktan birkaç gün sonra üzerlerine toprak ilave ettim.

Geçen seneden kalan koyun gübresinden bir miktarını iki gün suda beklettikten sonra, suyunu dün sulama suyuna kattım.

Okuduklarımın çoğunun aksine, tohumları ektiğimden itibaren mümkün olduğu kadar çok ışık almalarına gayret ettim (sabahları direkt güneş ışığı alacak şekilde, cam kenarına koyarak) ve sulamada cömert davrandım. Belki fide kapları yanlarından da su kaybettiği için, fazla su istiyorlar.

Hiç yorum yok: