3 Nisan 2008 Perşembe

TRABZON BEŞİKDÜZÜ PEMBELERİ


Selamlar,

İşte bunlar da benim pembelerim. Pembelerin tohumlarini gecen yil Trabzon / Beşikdüzü'nde, köylü bir kadından aldığım domateslerden çıkartmıştım. Bu yörede yaygın olarak yetişen bir tür. Sanırım literatürde Caspian Pink diye geçiyor.
Büyük bir kısmı 10 günde çimlendi.

Bu mesajımın asıl amacı, cılız, aşırı uzun fidelerden yakınan arkadaşlarımıza yaptığım aydınlatma düzeneğini göstermek.

2 adet 32 W 6400 K ışık altında yaklaşık 300 fide saglikli bir sekilde büyüyor. Lambalar günde 12 saat açık kalıyor. Otomatik bir saat taktım. Ortam ısısı sürekli 20 C civarında. Toprak olarak yarı yarıya hazır fide torfu ve vermiculite kullandım. 3-4 günde bir suluyorum. Fidelerin uzaması 3,5 cm'de durdu gibi, ancak gerçek yapraklar büyümeye başladi.

Herkese başarilar dilerim.

Ersan Yapıcı
Samsun

Hiç yorum yok: