15 Temmuz 2008 Salı

BEYRUT DAĞLARINDAN GELEN PEMBE



Merhabalar,
Bu resimlerdeki gördüğünüz de Beyrut dağlarından pembe.
Şirketin yeni gemisini teslim almak üzere Lübnan'a giden heyetin başında İşletme Müdürümüz vardı. Pembeleri o da ciddiyetle takip ediyordu.
Dağın tepesindeki restorana gittiklerinde bu özel domateslerin konuklara ikram edildiğini görmüş ve tohum alabilmek için numunelik olarak resimdeki domatesi almış. Bununla da yetinmeyip,yerli yardımcılarının vasıtasıyla tohum da satın almış.
Ben de şirkette bu işlerle sorumlu bakan olduğumdan, Türkiye'ye döner dönmez domates ve tohum poşetleri bana teslim edildi. Masanın bir ucundan domatesin kokusu geliyor burnuma inanın. Eve giderken bu derya kuzusunu tarttırmak da lazım. Benim tahminim 700 grama yakın.
Önümüzdeki Mart ayında bizim ofisi görmek lazım :) Hele bir çimlendirelim tohumları...
Beyrut dağlarından pembenin hikayesi devam edecek.
Selamlar
Nalan Cantav
PDA Moderasyon

Editör notu : Akşam eve giderken derya kuzusu tartıldı. Tahminin neredeyse mükemmelmiş. Tam 675 gram. Güzelce tüm çekirdekleri ayrıldı, kurutulmak üzere süzüldü. Sonrası şölendi :)

2 yorum:

Şefika dedi ki...

Sevgili Nalan,
Bu yazını ben atlamışım:((
Şimdi eksik gedik kapamak üzere geri dönünce gördüm. Bu Beyrut'lu hanımlar daha mı narin nazenin nedir? Benim tohumlardan incecik kızlar çıktı. Aaba seninkiler de öyle mi? Yoksa ben bir hata mı yaptım?

nalan dedi ki...

benim fideler yüzde 100 e yakın çimlendi. şaşırtma yaparken kesin benim hatam yüzündendir o da , yüzde 5 falan bir kayıp oldu. ama bu yıl çimlendirmeden sonra sulama konusunda olabildiğince cimri olmaya çalıştım. elimle eşelediğimde torfun altının halen nemli olduğunu görüp az az sulama yaptım. şimdi fideler şaşırdılar biliyorsun. evde yer kalmadığı için yarısından fazlası da balkondalar. bahçede kimbilir ne kadar güzel olacaklar :)