28 Mart 2008 Cuma

2008 Tohumları



Sevgili Tansuğ' ların teşviki ve yardımı ile başladığım PDA serüveninde geçtiğimiz sene pek başarı kaydedemedim ama yılmadım yine düştüm yollara. Armada Oteldeki bilgi ve tohum alışverişli toplantımızda elde ettiğim tohumları 8 Martta plastik bardaklara dikmiştim, tepsiye sıralayıp hergün seyrettim, 3 günde bir su verdim. Üzerlerine naylon örtüp sera etkisi yaptırdım.

15 Martta iplikçikler halinde gözüktüler. 25 Martta iyice kalınlaşmışlar ve boyları uzamıştı. Bu hafta sonu şaşırtma yapılacaklar inşallah. Aslında daha önce yapacaktım ama kısa bir seyahat için evden ayrılınca onlarla ilgilenemedim. Bu hafta sonu arkadaşlara da dağıtım yapacağım. Herkes tohumdan fide yapmayı göze alamadı, bana fide halinde ver diye bekliyor. Bakalım sonuna kadar gidebileceklermi. Aslında hata yapıp bir bardağa 2 tohum koymuşum, tek tek yapmam lazımdı, ama zedelemeden ayırabilirsem ayrılacaklar yoksa saksıya ikisini birden dikeceğim, kardeş kardeş büyürler artık.
Tohumları paylaşmak, eski yetiştiricilerden bilgiler almak, fikir değişimi yapmak çok zevkliydi, ama o ufacık tohumu bardağa ekip sonrasını beklemek ve iplik gibi yeşil gövdenin üzerindeki 2 kıvrılmış yaprağı görmek nasıl bir heyecan ve nasıl kendini çok büyük birşey yapmışsın gibi hissetmek.... Bunu yaşayanlar bilir. Gelişmeleri yine yazacağım ve resimleri göstereceğim inşallah.
Çiçek veya sebze yetiştirmek, daha doğrusu bunun gibi bir tohumun doğumunu ve büyümesini görmek, senin çabanla birşeylerin oluştuğunu görmek çok hoş bir duygu ve bu tabiat ne kadar cömertce senin ufacık bir çabanın karşılığını hemen veriyor.

Ama biz hala bu tabiata gözümüz gibi bakmıyoruz ve bozmak için elimizden geleni yapıyoruz. Bence herkes hayatında bir defa bir tohumdan fide yapsa, onu da ekip ağaç, çiçek, sebze yetiştirse, eminim toprağa başka gözle bakar.

1 yorum:

A.T. dedi ki...

Bu yıl olacak inşallah!
:)