20 Nisan 2009 Pazartesi



merhaba,
mart ortasında ektigim nazlı tohumlarım yeşerdi, şaşırtma zamanı bile geldi..bu akşam şaşırtma yapıcam bakalım gelişmeler nasıl olcak?
ancak 2 pembecikte sorun var. boyunlarını büktüler.. spreyleme ile topragın nemine göre suladım bazı günler güneşlendirdim ancak 2 tanesi ne yaptıysam düzelmiyor. sanırım 15 tane tohumda 2 fire normal. ancak kendimi böyle düşünerek ümtsizlikten kurtarıyorum..
şaşırtma yapacagım sıkıştırılmış kaplardan aldım.. ancak şaşırtmada nasıl bir toprak kullanacagım konusunda hala kararsızım. bazı bloglarda yazan karışımları bulmam biraz zor gibi..yine organik torfla şaşırtma yapsam olmaz mı?
english gardens organik toprak buralarda yok. sanırım bir seradan organik toprak ve koyun gübresi isteyeceğim asıl saksılara geçerken..
şimdilik bu kadar..
ilk defa bir bitki yetiştiren ve her güzel gelişmede bir çocuk gibi sevinen ben, umarım pembeciklerin meyvelerini de fotoğraflayıp sizlerle paylaşabilirim.. bol pembeli bir dünya dileklerimle..
selamlar
ayça şen
pda mersin

1 yorum:

skaraca dedi ki...

Ayça hanım selamlar.

Bloğunuza başka resim ve bilgi eklememişsiniz. Ben Mersin'deki PDA üyesi olarak pembelerinizin durumunu merak ettim. Neden derseniz, ben Eskişehir'deyim ancak ailem Mersin'de. PDA'dan gelen tohumlardan Mersin'e de göndermiştim. Mersin 50. yıl mahallesinde CarrefourSa mağazası üst kısmında Toros koleji yakınlarında ablamın evinin bahçesine ekildiler. Görmedim ancak telefonla aldığım bilgilere göre boy atmış fakat çiçeklenme olmamış. http://pdaeskpespembe.blogspot.com adresinde bloğuma bakabilirsiniz. Bloguma pembelerinizle ilgili bilgiyi bırakabileceğiniz gibi skaraca1@gmail.com adresine de e posta gönderebilirsiniz.
Saygılarımla...