9 Eylül 2008 Salı

KIRGIZ PEMBELERİ




Sevgili PDA Dostları
Bu sabah güne çalışma arkadaşımın Kırgızistan'dan getirdiği bir dolu kutu değişik pembe domatesler ile başladık. Bana güzel bir süpriz olduk. Kutu içinde kırgız normal pembe domatesleri, portakal domatesleri, öküz kabi(gerçektende domatesin şekli kalp şeklinde olduğundan bu isim verilmiş) pembe domatesleri ve zenci domates dedikleri etyopya tohumlarından yaptıkları domatesler var. Ben gördüğüm için öküz kalbinin kesinlikle bir pembe domates çeşidi olduğunu söyleyebilirim. Ama portakal domates ve zenci domatesden emin değilim. Ama arşivlemek adına literatürümüzde olması faydalı diye düşündüm.
Akşam eve gittiğimde hepsinden tohum alacağım. O yüzden tatları hakkında bilgiyi size önümüzdeki günlerde verebilirim. Ama arkadaşım dediğine göre şu an Rusya'da en popüler domatlar öküz kalbi ve zenci domatesler. Tadı en iyi olan ise zenci olanmış. Dedim ya bunu bu akşam bizzat ben deneyip sizinle paylaşacağım.
Herkese sevgiler,
Gülnur Şengel

Hiç yorum yok: