5 Eylül 2008 Cuma

2008 Bilançosu, Eşfak Tüzün - İstanbul, Fulya

Herkese Merhaba,

10 Nisan tarihi itibarı ile, 9 adet fide üretmiş olduğumu günlüğe daha önce girmiştim (http://pembedomatesagi.blogspot.com/2008/04/2007-k-2008-ilkbahar-pembeleri.html).

Bunlardan iki tanesini, 17 Mayıs tarihinde balkonda saksılara ektim. Sulama düzenini tutturmakta epeyce zorlandım. Genelde tavsiyeler az su verilmesi yönünde oluyor. Ancak baktım ki, önerilen ölçülerle olmayacak. Bir de balkonumuz çok güneş alıyor, sulamayı artırdım. Ayrıca saksının tabağından su verme yöntemini geliştirdim. Böylece hem gövdenin ıslanma riski ortadan kalkıyor, hem de bir miktar serinlik sağladığını düşünüyorum (sabah hava ısınmaya başladığı saatlerde koyarak).

Bir de, bir üyemizden gelen öneri doğrultusunda, saksılara direkt güneş gelmesini engelledim büyük ölçüde (bitkiye değil).

Yine de çiçek vermekte epeyi nazlandılar. Meyve vermekte iyice nazlandılar. En sonunda Temmuz başı gibi birkaç meyve oluşmaya başladı.

Yine bir üyemizin paylaştığı deneyim sayesinde fark ettim ki, gövdede çatallaşma olmuş. Çok tereddüt geçirdikten sonra ben de bunları kırdım üzerlerinde çiçek olmasına rağmen. En sonunda meyve vermesinde bu da etkili olmuş olabilir.

Meyveler çok yavaş gelişti ve Temmuzun sonunda şu haldeydiler:






Ağustos başında üç hafta tatile çıktık. 24 Ağustos’ta döndüğümüzde ise şu durumla karşılaştık:


Özetle 9 adet mahsul almayı başardım. Bir çok üyemizin başına gelen domateslerin altının kararma olayı, sadece iki tanesinde olmuş. Onun da bir tanesinin sadece kabuğunda, diğerinde de fazla derin değil, o kısmı kesip kalanını yedik.

Lezzetleri harika tabiî ki. Fazlaca olgunlaşmış olanları epeyi tatlanmış, adeta şekerli. Bir de gövdede yarılmalar olmasına rağmen, aslında yerken kabuğu oldukça sağlam gibi.

Fidelerin geri kalanlarının bir kısmı kayınvalidemin balkonunda, geri kalanı Silivri’de bahçeye ekildi. Hiç biri meyve vermedi. Ben kerameti kullandığım topraktan biliyorum (English Gardens).
Bu seneki ekim benim açımdan mütevazi bir başarı ile sonuçlanmış oldu. Emeği geçen herkese teşekkürler, tüm üyelere önümüzdeki sezon için şimdiden başarılar.

1 yorum:

A.T. dedi ki...

Kutluyoruz!
Toprak çok önemli ama "keramet" yetiştiricide de!
Sevgiler.