27 Nisan 2009 Pazartesi

Kök uzamış gitmiş...







Sıkıştırılmış kartonlarla ilgili yazan arkadaşlar oldu. Bu konuda ben de bir sorun yaşadım. Henüz pembe fidelerim iki yapraklıyken pek keyifsiz görünüyorlardı. Oysa toprak nemliydi. Işık ve ısı yeterliydi. Nedenini düşünürken birini kökünden söktüm. Kendi boyundan büyük bir bölümün toprak altında olduğunu gördüm. Tabi kıvrılmış katlanmış... O kadar kök vermesi bana derinliğin ya da toprağın yetmediğini düşündürdü. Bu yüzden henüz üçüncü yaprak çıkmadan yani şaşırtma zamanı gelmeden kap değiştirmeye karar verdim. Zarar görmemeleri için kartonları alttan yırtarak toprağıyla birlikte başka tarafa aktardım. Bu kez de bir süre büyüme durdu ama sonra toparlandılar. Yeni yaprak (3 ve 4) çıkardılar. Biraz arkadan da gelseler sağlıklı görünüyorlar neyse ki...
Bilmiyorum belki bu kadar küçük karton kap kullanmamalıydım; ya da bu kadar aceleci olmamalıydım:))

Şefika G. Kamcez

Hiç yorum yok: