3 Mayıs 2010 Pazartesi

Gübre kullanımı sonucu yanan fideler


Merhaba sayın PDA üyesi arkadaşlar

Bilgi deneyim ve tecrübe paylaşımı gurubumuzun en güzel yanlarından biri işte bir örnekte benim başıma gelenleri üye arkadaşlarla paylaşmak.

Şöyle ki;
Çimlendirdiğim 25 adet tohumlarımı etrafımdaki kişilerin tavsiye ettikleri koyun gübreli toprağı hazırlayıp tüp poşet torbalara şaşırtma işlemini yaptım, ancak 25 fideme bu toprağım yetmedi geride kalan 4 fidemi elimde bulunan çiçek toprağına şaşırtma işlemini gerçekleştirdim.

Günler sonra gördüm ki koyun gübreli topraktaki fideciklerimin renkleri adeta siyaha dönüşüp cılız kaldılar (BANA KALIRSA YANDILAR )

Oysa diğer tarafta çiçek toprağına diktiğim 4 fidem ise son derece gürbüz ve bahçeye dikilecek duruma geldiler ve bende bu yıl ilk deneyimimde 25 fidecikten sadece 4 fide ile sezona gireceğim.

Böyle bir kazaya uğramamanız dileklerimle selam ve saygılar
Kamil Ökten
PDA SAMSUN

ekte: her iki fidenin de resimleri var isteyen arkadaşlar görebilirler

1 yorum:

Levent Veziroglu dedi ki...

Gecmis olsun ,sanirim taze gübre kullandiniz..Benim fideler nerdeyse hic firesiz toprakla bulustu ama bende cok su verdim sanirim.anormal costular..