18 Ağustos 2009 Salı

Ankara'dan pembe haberler






Ben küçüklükten beri büyükşehirde yaşayan ama Tanrının büyük bir lütfu üzerine topraktan hiç kopmadan büyüyen biriyim. Küçükken anneannemle bahçede çok çalışmıştım. O nedenle toprakla uğraşmaktan bir türlü kopamıyorum.

Şu anda çalışmakta olduğum şirketin imkanları dahilinde 3 yıldır 50 metrekare bir hobi bahçesinde bir şeyler yetiştirmeye çalışıyorum. İlk pembe fidelerimde bu işe ilk başladığımda Balıkesir’den tamamaen bir tesadüf üzerine gelmiştii, o zaman bu kavram çok yabancıydı ama gelen fideleri diktim yetiştirdim ve yediğimde hayran kaldım. Daha sonra öğrendim ki bu fideler pembe domates fideleri imiş. Tohumunu da üç yıldır kendim alıp tekrar tekrar üretiyorum.

Ekte bahçemden bir iki fotoğraf var, birkaç hafta önce çekilmiş bir fotoğraf bu, geçtiğimiz hafta sonu yaklaşık 25 kilo pembe domates toplama zevkine eriştik, kendi yetiştirdiğim biberlerle karıştırarak turşumuzu ve sosomuzu şimdiden hazırlayıp dolabımıza koyduk.

Bu işi bu kadar severek ve ciddiye alarak bir şeyler yapmaya çalışan herkesin eline ve emeğine sağlık diyorum.

Her şeyin hızla bozulduğu ülkemizde bazı değerlere sahip çıkmak gerçekten önemli bir mesele. Bazıları bunun farkına varmasa da sizler gibi duyarlı insanların olduğunu bilmek içimdeki filizi biraz daha yeşertiyor.

Herkese doğal yaşamdaki çalışmalarında başarılar dilerim.

Herkese kolay gelsin.

Tuncay CANPOLAT

2 yorum:

Unknown dedi ki...

merhaba bizimde evimizin önünde bahçemiz var annem her sene birşeyler ekerdi artık ekmiyor gerçek tohumlar olmadığı için,bende balkonumda pembe domates yetiştirmek istiyorum ama nasıl?

nalan dedi ki...

merhabalar,

www.pembedomates.org adresinden manifestomuzu okumakla işe başlayabilirsiniz. bizler gibi uymaya söz verirseniz üyelik için başvurun.
size de tohum ulaştırılsın.

selamlar