6 Eylül 2007 Perşembe

Yakacık Balkon Pembeleri

Sevgili Pembe Domates dostları,

Yakacık'ta balkonda domates yetiştirmenin bahçeye göre kimi dezavantajları var ama balkonda yetiştiren bizlerin de umutsuz olması için bir neden yok. Hem de bu yılın sıcağına rağmen...
Ben mayıs sonu gibi geç bir zamanda ektiğim tohumlardan Temmuz'dan itibaren ürün almaya başladım. Sekiz kök domatesim var. Doyumluk değil tadımlık olsa da olgunlaşan domateslerimizi kahvaltıda özenle paylaşıyor, tadını çıkararak yiyoruz.
Bulunduğum yer itibarıyle böcek, bit vb.haşere sorunum olmadı. Ancak bir resimde göreceğiniz gibi, iki üç domatesin altında yanık gibi bölgeler vardı. (Bunu Heybeliada pembelerinde de görmüştüm.) Bir de alt dallardaki yaprakların sararması sorunum oldu.
Mayıs fidelerimden fire vermedim sayılır. Ancak deneme amaçlı tepesini kopardığım bir domatesim kuruyacak gibi görünüyor. Domatesin üç dört dalda ürün vermesinden sonra tepesinin kırılması gerektiğini söyleyenler oluyor. Acaba bu yanlış bir bilgi mi? Benim domates bu yüzden mi küstü? Bilenler cevap verebilirse sevinirim.
Dikkatimi çeken bir şey ise, belki yanlışlıkla işe karıştırdığım pembeye benzemeyen domatesin içlerinden en hızlı gelişenleri olmasıydı.
Hepinize selam ve sevgiler.

Şefika

Temmuz: Çiçekler ve ilk meyveler göründü.
Ağustos: Kimi domateslerin altında böyle yanık izleri var:(
Ağustos: Bu şekil olarak pembeye pek benzemiyor ama en hamaratları...

Ağustos: Bu çok geç kızarmaya karar verdi.
Eylül: Bunlarsa hala kızarmaya çalışıyor...




Hiç yorum yok: